خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/12 - 17:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عموئی:

همه جریانات سیاسی عراق در ساختار سیاسی دیده شوند/ دخالت خارجی تأثیری در حل مشکلات عراق ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دخالت خارجی تأثیری در حل مشکلات عراق ندارد، گفت: جریانات سیاسی عراق به این رشد و بلوغ رسیده‌اند که مشکلات خود را در داخل حل کنند.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری انتخابات عراق، گفت: هرچند گروه هایی نسبت به نتایج آن ابهاماتی دارند اما برای جمهوری اسلامی مهم ترین موضوع امنیت، صلح و ثبات در این کشور است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی امنیت، صلح و ثبات را برای همه همسایگان خود می خواهد، عنوان کرد: معتقدیم امنیت یک موضوع به هم پیوسته بوده و اگر همسایگان از این مؤلفه ها برخوردار نباشند، نعمت امنیت و توسعه برای ایران هم مورد خدشه واقع خواهد شد از این رو همه گروه های سیاسی عراق را دعوت به حل مسائل از مسیر قانونی می کنیم.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه عراق باید به راه حلی مبتنی بر تأمین منافع جمعی دست پیدا کند، اظهار داشت: حفظ ساختار سیاسی عراق مبتنی بر ارزش های بومی این کشور مهم بوده و اینکه نخست وزیری مورد حمایت اکثریت عموم شیعیان مستقر شده و چالش های کشور را حل کند و همینطور حقوق سایر اقوام نظیر اهل سنت و کردها، حفظ شود بسیار حائز اهمیت است.



عمویی در ادامه با اشاره به اینکه ایران از روند صلح، ثبات و توسعه در عراق حمایت کرده و گفتگو میان جریانات داخلی عراق را بهترین راهکار می داند، ابراز داشت: از دید ما حضور جریانات خارجی و قدرت هایی مثل آمریکا، نقش ثبات ساز نداشته بلکه مسیر خروج آمریکایی ها باید پیگیری شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاهد اقدام مخرب آمریکا در ترور شهید سلیمانی بوده ایم لذا باید اخراج آمریکا از منطقه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: دخالت خارجی کمکی به حل مسائل عراقی ها نمی کند بلکه خود آنها به این رشد و بلوغ رسیده اند که مشکلات خود را حل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330434
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار